خرابی های متداول مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک

خرابی های متداول مایکروفر پاناسونیک

خرابی های متداول مایکروفر پاناسونیک

ماکروفر پاناسونیک نیز مانند تمامی لوازم منزل یا آشپز خانه دچار خرابی یا استهلاک میگردد و ما در این مطلب شما را با برخی از خرابی های متداول ماکروفر پاناسونیک و چند مدل از مایکروویو های پاناسونیک که این خرابی ها در آنان شایع هست آشنا مینماییم پاناایران نمایندگی خدمات پاناسونیک آماده ارائه سرویس تعمیر ماکروفر پاناسونیک در منزل و محل در کمترین زمان و در حضور مشتریان گرامی میباشد.

خرابی های متداول مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک

1- پس از انتخاب برنامه و فشردن کلید استارت ارور H97 یا H98 ظاهر میگردد

برای آشنایی کامل با این مورد میتوانید به پست علت خطای H98 یا H97 مراجعه نمایید اما بطور مختصر این ارور یا خطای ماکروفر پاناسونیک قطعا مربوط به یکی از قطعات سیکل گرمایش در مدل های دارای قابلیت اینورتر میباشد.

2- بعد از اینکه دستگاه را روشن میکنیم پس از چند ثانیه قطع میکند و یا گرم نمیکند

در این مورد خرابی مربوط به یکی از بخش های سیکل گرمایش میباشد مثلا مگنترون یا اینورتر ماکروفر پاناسونیک (در مدل های اینورتر) و ترانس ، خازن ، دیود یا فیوز های ولتاژ در مدل های ترانسی البته محدود در برند پاناسونیک میباشد و در بعضی موارد ممکن است که خرابی مربوط به بخش تغذیه یا پاور نیز باشد به عنوان مثال در مدل های NN-CD997S , NN-CD987W احتمال سوم نیز وجود دارد. برای جلوگیری از بروز این خرابی البته در خصوص دستگاه های تازه خریداری شده و نو از گذاشتن دستگاه ها در باکس های بسته کابینت (بدون تهویه) جدا خودداری شود ، از کشیدن هرگونه کاور که سبب بسته شدن ورودی یا خروجی های هوا گردد خودداری شود ، ورودی هوا از نظر تجمیع گرد و قبار مرتب بررسی شود ، در صورت از کار افتادن فن خنک کننده که از طریق کم شدن صدا بطور ناگهانی در هنگاه کارکرد قابل تشخیص هست از استفاده مجدد حتی برای یک بار یا زمان های کوتاه خودداری کنید.

3- پس از فشردن دکمه استارت فیوز میپرد

درباره این مورد خرابی در مایکروویو پاناسونیک معمولا مربوط به بخش اینورتر ماکروفر پاناسونیک میباشد و در موارد محدودی خرابی کلید های کنترل پشت درب نیز مشاهده شده که پیشنهاد میکنیم در صورت مواجهه با این ایراد به هیچ عنوان عمل روشن کردن دستگاه را تکرار نکنید و از پیشرفت خرابی در قسمت هایی دیگر دستگاه جلوگیری کنید. (مربوط به دستگاه های دارای اینورتر).

4- در زمان کار کرد صدای اضافه دارد (صدای ضعیف)

این خرابی ممکن است مربوط به دو بخش باشد اولین و رایج ترین خرابی موتور گرداننده سینی یا به اصطلاح موتور کف دستگاه میباشد که به دلیل مستهلک شدن در زمان گردش تولید صدای اضافه میکند گزینه دوم رینگ دایره شکل زیر سینی است که سینی دستگاه بر روی آن در حال گردش است. برای جلوگیری از این خرابی ها از استفاده نمودن ضروف سنگین تر از حد معمول ( نسبت به سایز دستگاه ) خودداری شود.

5- وقتی دستگاه شروع به کار کردن میکند صدای اتصالی یا جرقه خیلی شدید میدهد

این خرابی مربوط به مگنترون مایکروفر پاناسونیک میباشد و پیشنهاد ما برای شما مصرف کنندگان این است که پس از اولین بار که با چنین موضوعی برخورد کردید دستگاه را از برق خارج کنید و به هیچ عنوان دیگر از دستگاه استفاده نکنید چون ممکن است به بخشهای دیگر آسیب جدی وارد شود و هزینه تعمیر دستگاه را چندین برابر کند در بعضی از موارد به علت عدم توجه به این موضوع بدنه داخلی سوراخ میشود و چنین دستگاهی غیرقابل تعمیر یا بهتر است بگوئیم دیگر ارزش تعمیر ندارد. از علت های شایع این خرابی استفاده از هر گونه ضروف فلزی ، ظروف یکبار مصرف آلمنیومی و خرابی فیلتر داخلی دستگاه میباشد،ضمنا استفاده از سه پایه ها و در برخی مدل ها سینی های فلزی فابریک که مختصص دستگاه های دارای قابلیت گریل یا فر هستند در حالات یا منو های پخت و گرمایش توسط امواج ویو امکان پذیر نیست و موجب خرابی میگردد و این قطعات فقط در حالات پخت با استفاده از گریل یا کانوکشن قابل مصرف میباشد.

6- دستگاه خاموش کامل است

این خرابی در مایکروفر پاناسونیک مربوط به برد تغذیه یا پاور دستگاه است و معمولا به دلیل اینکه دستگاه دائما به پریز برق متصل است به وجود می آید و در بعضی موارد نوسانات برق نیز باعث این خرابی میشوند.حتما توجه داشته باشید که ماکروفر یا مایکروویو پاناسونیک یک وسیله نسبتا پر مصرف میباشد حتما دستگاه را به صورت مستقیم و تکی به یک پریز جدا که از محکم بودن دوشاخه دستگاه در آن پریز اطمینان دارید متصل نمایید.بهتر است در زمانهایی که از دستگاه خود استفاده طولانی مدت ندارید مثلا زمان خواب شبانه یا در زمان هایی که خارج از منزل هستید ماکروفر یا مایکروویو پاناسونیک خود را کاملا از پریز برق جدا نمایید.

برخی از مدل های ماکروفر پاناسونیک با خرابی های فوق

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-CD997S

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-CD987W

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-C2000P

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-C2002W

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-C2003S

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-CS595M

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-GS569A

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-GS597M

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-GF569M

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-K574MF

ماکروفر پاناسونیک مدل : NN-C781JF

 

موارد ذکر شده به صورت تجربه تخصصی میباشد و هیچگاه تا قبل از بازدید فیزیکی دستگاه نمیتوان ۱۰۰% و بطور قطع نظر فنی داد.
*نکته : لطفا به هیچ عنوان دستگاه را باز ننمایید و تعمیر دستگاه را به عهده متخصصین پاناایران نمایندگی خدمات پاناسونیک بسپارید.

در صورت بروز هر گونه رفتار خارج از روال طبیعی دستگاه و مواجهه با خرابی های متداول مایکروفر پاناسونیک بهتر است با متخصصین پاناایران نمایندگی خدمات پاناسونیک از طریق شماره های تماس ذکر شده در سایت و لمس علامت تلفن در سمت چپ (درحالت موبایل) و یا ثبت درخواست آنلاین از صفحه تماس با ما یا صفحه اصلی و همچنین شماره های پشتیبانی آنلاین حتی در ساعات غیرکاری تماس حاصل کنید و پس از دریافت مشاوره متخصصین پاناایران در کمترین زمان ممکن دستگاه شما را در منزل یا محل کار در حضور شما تعمیر نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری و جلوگیری از خرابی های ناگهانی مایکروفر پاناسونیک لطفا به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

همچنین برای استعلام موجودی و قیمت خرید قطعات ماکروفر پاناسونیک لطفا به وبسایت فروش قطعات پانایدک مراجعه نمایید ( مدل نامبر دستگاه یا پارت نامبر قطعه را در کادر سرچ وارد نمایید )

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

09305407040

02144229559

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,